30 Nisan 2013 Salı

Evde ıslak mendil yapımı

Değerli arkadaşıma bana tarifini yayınlama izni verdiği için teşekkür ediyorum..
Buyrun efendim,,,

 Ev yapımı ıslak mendil:
 Malzemeler: 1 kutu pamuk 1/2 su bardağı halis zeytinyağı 1 su bardağı içme suyu 1 kapaklı yassı saklama kabı Makas
Yapılışı: Önce su ve zeytinyağını cam kavanozda iyice çalkalayın. Çalkalamayı keser kesmez hemen resimdeki gibi pamuğu katlayarak kaseye yerleştirirken, her kata ayrı ayrı bu karışımdan arasıra çalkalamaya devam ederek dökün. Ağer çalkalamayı bırakırsanız hemen ayrışıyorlar çünkü. Son katı da döktükten sonra pamuğu ters çevirrek arkasına da kalanları dökün. Ben en fazla 3 kat yapıyorum ki kaba sığsın.
Elinizle bastırarak pamuğa karışımın iyice nüfuz etmesini sağlayın. Pamuğu fazla ıslatmayın, karışımımız damlamamalı. tam ıslak mendil kıvamındaki kadar ıslak olmalı. Sonra ilk kat pamuğu kaldırarak elinizle yanlardan çekerek 2 ye hatta benim yaptığım gibi 3 e ayırabilirsiniz. Böylece istediğimiz inceliğe de ulaşıyoruz. Akabinde makasınızla istediğiniz büyüklükte kesip kullanabilirsiniz. Bebişlerimizin popişine layık katkısız, tertemiz doğal ve yeteri kadar kayganlıktaki ıslak mendilimiz hazır. Üstelik yenidoğanlardaki sarı sarı kaka lekelerini bile ciltten kolayca tek sürüşte çıkarıyor. Bebeğimizin cildini örselemiyor. Pişiği de önlüyor. Kapağımızı her kullanımdan sonra kapatalım.
İyi günlerde kullanın.
Bir de bana iyilik için dua edin ;)
Sevgiler
Emine Ceylan




7 yorum:

  1. çok iyi oldu bu yazı canım ben de ilk aylarda hep pamuk kullandım ama büyüdükçe hassasiyet azalıyor galiba ne yazıkki, hatırlatma için saol :))

    YanıtlaSil
  2. Bende uzun zamandir böyle birsey yapmayi düsünüyordum. cok sagolun bilgilendirdiginiz icin. aceba pamuk yerine kagit havluda kullanabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
  3. demetella kağıt havlunun pamuk gibi yapışmadan kalabileceğini sanmıyorum..bence en iyisi pamuk
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. E bebekte bebek temizlik pamuklari var islatip kullanilabiliyor.Cok pratik.Kare kare 60 li paketlerde satiliyor.

    YanıtlaSil
  5. E bebekte bebek temizlik pamiklari var.Kare kare 60 li paketlerde.Gercekten cok pratik.

    YanıtlaSil
  6. çok hoş olmuş hem sağlıklı hemde pratik bayıldım doğrusu :)

    YanıtlaSil